Nattningen

Vi har verligen fått det att lyckas nu, iallafall de senaste dagarna, så jag håller tummarna att det fortsätter så här.
Lägger honom när vi ser att han börjar bli trött. Vi går bara in när han blir ledsen och ger honom nappen och tröstar och när han lugnat ner sig, säger vi godnatt och går ut igen. Sen ligger han där och pratar lite för sig själv. Får gå in ng gng men det dröjer inte länge innan skrutten har somnat.
Gjorde precis samma sak nu när han skulle ha förmiddags sovstund. Var bara inne 4 ggr sen sov han =)
Håll tummarna att detta håller sig =)



Efter tips från en vän testade vi den här igår. Skrutt som trots att han är hungrig inte brukar äta en hel burk, slank denna ner snabbt. Ohh vad han älskar den, + är att Hipp är ekologiskt och inte alls dyrare än de andra barnmatsburkarna.
Hittade dessutom en massa andra av deras produkter inne på deras hemsida som jag måste testa.
Försöker ju få lillfisen att äta välling, men det går ju sådär med det.
Såg att hipp hade en som hade grönsaker i sig, kanske skulle vara ng?
Han äter välling med sked, men inte med flaska och med tanke på hur rinnande välling är, var det ju inte så lätt, det bara rann ut igen.


Vart har veckan tagit vägen. Det var precis helg tycker jag och nu är det redan torsdag igen.
Vilket innebär att det är baby sim imorgon, skrutt älskar det. Bara hans mamma som måste öva lite på att vända honom med armarna i vattnet, skitsvårt e det, men övning ger färdighet som tur är.
Nu har han dessutom växt ur sina badbyxor. Har 3 par till jag ska testa på honom, annars blir det till att fixa nya imorgon innan simningen, som tur är säljer de badbyxor där =)

Nä nu ska jag ta tag i städandet och tvätten medan skrutt sover middag här.


Kommentarer
Postat av: Mamma mina

God eftermiddag gumman..Mitt magont gick över så det var skönt..Blev smått orolig att det var katarren igen..skönt att slippa...Om du inte har kommit ut så gå ut snart för det är riktigt skönt väder att promenera i..Blev en runda på Mobilia och handlade lita mat..ska göra semlor tills i kväll..farligt gott..:) kram kram kram

2010-02-11 @ 15:31:55
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hihi så roligt att han tyckte om maten =)

åhh, vill me gå på babysim =(

hoppas de går bra imorogn =)



kraam

2010-02-11 @ 16:36:42
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0