8 veckor

Idag blir vår lille skrutt hela 8 veckor. tänk vad tiden går snabbt.
Helt underbart att ha honom här, det är svårt att föreställa sig sitt liv utan honom.
Han är lite snuvig den stackaren, men det värsta släpper med lite koksaltlösning och en näsfrida.
Så ett litet tips till nyblivna föräldrar, införskaffa det. Det tar inte bort snuvan men det underlättar väldigt mycket för dem.
https://www.babyland.se/new_article_list.aspx?Action=Search&SearchString=n%e4sfrida&SearchCriteria=1
Här kan man hitta den om man skulle vara intresserad.
Helgen har spenderats hos mina föräldrar, lika trevligt och gott som vanligt.
Nu är det tillbaka till vardagen som vanligt igen. Får se hur mkt vi får gjort idag, man får passa på när de små sover.
Så idag ska jag försöka hinna med:  Sortera lite papper
Köra en maskin tvätt
Röja
Tänkte också hinna med en liten promenad med den lille, bäst att passa på när katterna sover så de inte försöker smita ut med oss.
När sambon kommer hem ska jag åka iväg till mobilia för att handla mat för veckan. Vill inte riktigt ta med den lille dit än, inte mitt i förkylningstider iallfall.
Imorgon blir det fika hos min underbara vän, längtar tills hennes prins gör oss sällskap. Våra prinsar kommer få det så roligt tillsammans tror jag, eller vad säger du gumman ?
Onsdag ska jag ner på stan och hämta upp lillens åkpåse, blocket fynd. Och på kvällen kommer hans morbror och moster och hälsar på, de har inte sett honom på ett tag nu, ska bli kul =)
Fredag bär det av till Helsingborg igen, för på lördag har jag tjejmiddag med mina kära vänner. A och M ska få träffa H för första gng, kommer bli kul. Och min kära mamma ställer upp med hämtande och lämnande så vi slipper ta bussen Em, skönt va.
Nä nu ska jag ta tag i dagen och se vad jag kan få gjort här hemma
Ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: Mindy

God middag gumman...Ja det ska bli så underbart när min prins är med oss :) Inte jätte lång tid kvar...längtan är stor..Tror mer & mer att det är en liten bebis som gömmer sig där inne som har enorma sparkningar :) hihihih...

Ja det ska bli mysigt i morgon att träffas..

Ha en skön måndag.kram kram

2009-10-12 @ 11:55:50
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Nina

redan 8 veckor :D grattis!



håller med. näsfrida är bäst. dock inte lika lätt nu då han är äldre. ganska så svårt faktiskt :P



gulligt att han jollrar. man blir ju så glad av det :D å klart han pratar med mindy. han har mkt att säga henne surrö :D sötisar!



hoppas du får en fin vecka. ska gå å lägga mej strax.. så trött. natti natt!! krams!

2009-10-13 @ 23:44:33
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0