Sommaren, Hösten och ett tungt hjärta..

Godmorgon lördag.
Då ska vi se vad denna dagen bjuder på. . 
Lite löst hängande planer då vi väntar svar från ng vänner.
Annars kommer morgonen bestå av renovering och åter renovering. Lilla toan målas och tapetseras. Sen har vi lite annat smått och gott som ska fixas. Sen blir det försäljning och hus köp whoop whoop.....
 
Skolan är igng igen. Sista terminen wihoo sen är jag färdig och det ska bli sååå skönt. Jobb har jag redan rott i hamn och börjat på i mitten av augusti. Jobbar 4 dagar i veckan och har 1 ledig till plugg. Sen får man använda kvällar och helger. Men det ska gå det är jag övertygad om.
 
I torsdags hade jag lektion som vanligt och gick en runda upp inom centralen.
 
Det skär i hjärtat när man ser dessa flyktingar som har kämpat för att ta sig hit. Det fanns en insamlingsstation som även skänkte mat och vatten plus andra förnödenheter till dem. Tydligen är det Sveriges fel att det är så mkt flytingar för att vi enliget Italien är alldeldes för snälla och givmilda mot flyktingar och att de får så mkt bidrag. Suck blir så lack på sådant. Så mkt bidrag får dem inte om man räknar ut. Men vad är allternativet.:Stanna kvari en sönderbombad stad eller där krig rasar och man riskerar att bli skuten.
En av mina närmsta vänner kom hit som flykting och jag är så glad att jag har denna tjej och hennes familj i mitt liv,  Finaste A 
 
 
Men sen borde man hjälpa de som har det jobbigt i Sverige med anser jag, barnfattigdomen, det finns de som knappt har råd att sätta mat på bordet där hemma. Uteliggare osv. 
Och de stackars barn som svälter i 3;e världen. Bilder på barn som nästan ser ut som skelett, Jag läste någonstans att om alla rika i världen bara satte till pengar så skulle det inte finnas någon svält eller fattigdom i världen. Så varför gör man inte det, vad är det som hindrar ????
 
 
Avslutar med lite bilder från sommaren och veckorna som har gått.
 
Jag har hunnit med en kickoff på "nya" jobbet.
 
 
 
Släktträff
 
Både mannen och sonen har fyllt år.
 
 
 
Skolstart för sonen. En dag fick jag med mig inte mindre än 3 illbattingar hem =)
 
Massa bus och lek och utflykter i goda vänners lag. 
 
2 besök till Spanien har sonen och jag hunnit med också.
 
En härlig sommar med mycket skratt och bus med andra ord.
 
Nu är det tillbaka till verkligheten. För mig en härlig tid med renovering, husköp, nytt jobb och skolan. Har jag tagit mig vatten över huvudet igen ? Mycket möjligt men allt går med lite jävlar anamma. Och jag är lycklig, över livet med min älskade familj och mina vänner. Jag kan skatta mig lycklig. För jag har tack över huvudet, ett jobb mat på bordet. Jag har en familj.
Tänker på att så många har fått släppa allt för att försöka ta sig hit till Sverige. Flera tusen har dött på havet =(  Många har misst hela sin familj och kommer hit ensama. De måste bygga upp sina liv igen från början och kanske utan sin familj. Ett främmande land, en främmande kultur och helt ensama.
Kolla igenom era skåp där hemma. Säkert finns det något ni kan skänka till alla dessa människor. 
 
xoxo
 

Kommentarer
Postat av: Sojka

Men gud vad spännande med husköp! :D
KRAM <3

2015-10-22 @ 09:02:08
URL: http://www.sojka.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0