Praktiken är full gång...

Idag har jag påbörjat vecka nr 2 på praktiken. Trivs verkligen som fisken i vattnet. Väldigt utmanande då ingen av barnen har svenska som första språk. Vissa kan bara ng enstaka ord så det blir en massa pekande och teckenspråk, men det ger en så mkt och utmanar en, man måste verkligen tänka. Vi läser mycket böcker och det älskar barnen. Den gruppen jag var med förra året var inte alls lika intresserade av detta. Kultur skillnaderna märks.
 
Snart ligger påsken för dörren och som vanligt kommer den att spenderas hemma hos mina föräldrar. Påskhelgen på börjas med tjejmiddag med mina gamla gymnasie kompisar. Hade turen att träffa dem även förr förra helgen på Annis inflyttningsfest.
 
Innan kvällsmaten passade familjen på att ta en promenad till sonens favorit lekplatser. Lite hundmys på vägen vankades också då vi sprang på både Muffi och Cham och den ubersöta golden valpen som bor i vår trapp.
 
Nu försöker mannen natta en ovanligt pigg liten kille, som vi har nattat i 1.30h min nu, fattar inte varför han inte vill somna idag, han är sååå trött. Sen blir det säsongstart av Game of thrones, cant wait.
 
Förresten skickades ikväll in en ansökan om att gå med i vikariebanken för förskolor här i Malmö. Har försökt gå med i nästan ett år nu, alltid har det stått samma info, att det håller på att gå igenom sina ansökningar. Nu vart det helt plötsligt omorganisering i systemet. Väldigt intressant då bristen på vik är väldigt stor.  Men efter att ha pratat med praktiken, fick jag numret till fsk förvaltningen och ringde dit. De tyckte det var konstigt att det inte gått att anmäla sig och jag fick nummer till Vik banken som jag sedan ringde. Fick mailadress av dem och nu är det bara att vänta =) håll tummarna för mig. De på min praktik vill gärna ha mig som vikarie =)
 
Bjuder på lite bilder fr kvällens promenad
 
 
På praktiken tjuvstartade vi Påskpyssslet. Nedan är ng av barnens fina alster.

 
 xoxo

Kommentarer
Postat av: mamma till william och wilma

God morgon vännen.Skoj att praktiken går bra..Förstår att det är en untmaning att de inte kan svenska så bra...Ha en fin dag vännen..Hoppas att han kom i sömn.kRAM PÅ DIG

2014-04-09 @ 09:19:37
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: mamma till william och wilma

Godmorgon vännen!

Då är det torsdag och gråt väder ute men ful fart på barnen redan.Sitter och njuter av mitt kaffe innan allt bus börjar :)

Ja det där med små när de blir kvälls pigga är inte så skoj alltid..Ni får köpa mörklägnings gardiner som vi har gjort så sommnar de snabbare..Gå en lång runda och ät innan 1800 & avsluta med ett bad så lovar jag att det komma ändras...Mina små hjärtan är alltid i säng till 1900 och lägger där innen fram till 2000 med sago läsning o berättelser o allt..Men allt kan varijeras dag till dag men rätt ofta somnar de då..Ha en fin dag.kram

2014-04-10 @ 07:16:31
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: mamma till william och wilma

God förmiddag vännen!
Då är det ny vecka o nya frisk tag som gäller..Snart närmar det sig påsken o det är så mycket för massa skoj är inplanerat :) Hoppas att du får en fin start på veckan.Ses på torsdag..Ja hämtar barnen strax innan 1500,,,När o vart skulle vi träffas? Ha en fin måndag.kram

2014-04-14 @ 10:34:33
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0