Promenad och fläderplockning

 
 
Trots tråkigt väder och små regn hela dagen tog vi oss en riktig lång promenad hela familjen. Mannen   och jag har till och med varit så duktiga att vi skrivt ett tränings schema, får se hur länge vi lyckas hålla oss till det. Hittade en massa fläder så vi bestämde oss för att göra flädersaft =). Kommer även att gör rabarber saft tänkte jag då det är en mass rabarber  trädården och frusna jordgubbar och hallon har vi så att det är och blir över så jag tänkte se om jag kunde göra saft av det med och kanske sylt. Får sehur huslig jag ska vara.
 
 
 

'
 
Bjuder på lite bilderfrån dagen. Vi hade det riktigt mysigt.
 
I morgon är det sofiero som gäller. Har även lovat mina föräldra att plocka fläder till dem och frys in. Funderar på om jag skulle fortsätta i den husliga andan och plocka nässlor så man kan frysa in och även göra nässelsoppa mums.
Först f¨år jag dock se om jag kan hitta stevia, istället för socker. Mannen och jag försöker nämligen följa LCHF och se hur det funkar för oss.
 
Nu blir det sängen om man ska orka ng imorgon.
 
Kramar från mig och en liten vaken kille som vaknade av mardrömmar och inte kan somna om, tack  gode gud för musses klubbhus. =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0