32 fullgng veckor idag

Tiden har verkligen flugit fram, idag är det 32 fullgng veckor bara 2 veckor kvar =)

 

 Nu väger bebisen ungefär 1,7 kg och är cirka 42 cm lång från topp till tå.
Lungorna är inte fullt utvecklade förrän närmare förlossningen, men bebisen tränar sin andning genom att "andas" fostervatten.

Lite irriterad på den som hoppar in för min barnmorska bara, jag har tid halv 3 idag. Och igår halv 5 ringer hon och vill ändra till klockan 10. Jag han aldrig svara och när jag ringer tillbaka 1 min senare då har hon redan gått.
Vad är det för framförhållning. Tror hon inte att man jobbar. Skulle jag haft en chans att fixa den tiden hade hon ju faktiskt fått ringa igår förmiddag redan.
Har ju faktiskt fått dessa sena tiderna just för att det blir lättare för mig för annars slutar jag sent på jobb och det orkar jag inte nu.
Skall ringa henne igen nu på morgonen och kolla om jag fortfarande har kvar min sena tid eller vad det är som gäller egentligen.

Hoppas att alla får en trevlig fredag och en mysig helg.
Kramar från ett regnigt och blåsigt malmö.

Kommentarer
Postat av: Nina

lät inge skoj alls det där med bm. man vill ju känna sig bekväm. måste du träffa henne flera gånger? du vet att du kan begära en annan medans din är på semester. du har rätt till det..



tycker det är respektlöst att bara ändra tiden sådär. ja menar du har ju säkert bokat den av en anledning. å om hon vill ändra så är det ju bra om hon får tag i dig. eller åtminstone så att hon är kvar så att du kan ringa upp..



hoppas det löser sig till det bästa! eller löste sig. ja antar att du redan varit där i så fall..



härligt att det bara är 8 veckor kvar. hihi. spännande. så säger ja hela tiden. men det är ju sååå spännande :D förstå hur tiden kommer att flyga iväg. kan du förstå att du inte har långt kvar. gått så länge med ett knyte i magen som snart kommer att vara i dina armar. hur underbart är inte det? =)



hoppas du får en super fin helg nu. å att det går fort!!! ;)



kramkram

2009-06-12 @ 23:51:31
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorogn gumman..Ja det ska bli mysigt på söndag..Hörs av under dagarna ang tiden.ha en skön sommar dag.kram kram

2009-06-14 @ 09:02:08
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Nina

skönt att hon var vettigare än innan. underlättar ju! är ju inge skoj å sitta där om man inte känner sig bekväm..



kan säga såhär. theo har snart varit hos oss i ett halvår å vi har fortfarande inte fixat hans rum ;) här står allt skit. så trist. måste ändra lite innan vi flyttar in honom hit.. =/ tar ju sin lilla tid..



vill oxå förbi ikea :D



har ni sol hos er! läkla lyx. här har det regnat heeela tiden. inte varit uppehåll en enda minut. å så ska man ut om en timme med hunden. fy.. =/



hoppas du får en mysig söndag du med! krams

2009-06-14 @ 20:40:16
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0