Midsommar.

god morgon från ett regnigt Helsingborg. Då våra vanliga midsommar planer tyvärr inte finns mer :( vilket jag verkligen kommer sakna. Kör vi nytt i år. Eller nytt för mina killar. Inte för mig då jag firat midsommar på detta sätt sen jag var typ 2,5 ( 1985) fram tills kanske 06 eller där omkring. Så över 20 år har jag firat på samma sätt. Haha shit kan inte fatta det själv riktigt. Dagen kommer börja med att plocka blommor och sedan ner till Hittarps hamnplan för kländning av stången. Under tiden är där massor med aktiviteter för barnen. Lekar mm och även åka höskrinda. Fika bjuds det också på. När detta är slut är det hem till våra vänner för att göra midsommar kransar. Hem för att käka lunch och sen ner till Hittarps hamnplan för dans runt stång, lekar, fiskdamm och lotteri. dagen avslutas med middag, i vanliga fall hos mina föräldrars vänner som dåren jag firade hemma. Men då det numera bara är vuxna och ingen annan har barn i hs ålder, åker vi hem till mina föräldrar för att äta middag bara vår familj. Imorgon är det sen dags för midsommardagen badande och sedvanlig middag som vi alltid har varit med på :) 
Helt underbart ska det bli att få visa sonen hur hans mamma firade midsommar när jag var i hans ålder. 
 
Ni undrar säkert varför det varit tyst här inne? Ex jobb eller C uppsatsen har tagit alldeles min tid. Sista rättningen inlämnad nu så håll tummarna för mig och min fina Alma. Vi har haft hård handledare och hååård examinator phu. Fast vi har verkligen blivit Utmanade :)
Sen har det blivit en hel del jobbande för min del. Stressat så jag blivit sjuk och läkaren ville sjukskriva. Istället tog jag och sonen lite semester i Spanien med min pappa. Hjälpte till att fixa i huset :)
 
Det har även hunnits med en möhippa och en tripp till bokskogen Med Alma och hennes barn, fika och shopping med min bästa vän.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Som det kan gå när man bloggar från makens telefon, nu syns alla bilder som de ska iallafall)
 
Trevlig midsommar allihopa
Xoxo
 
 

Kommentarer
Postat av: Life of Johanna

Lät som en härlig midsommar.

2015-06-20 @ 15:38:20
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Life of Johanna

Ja vi hade med en härlig midsommar.
Ja Hugo är ett mycket vackert namn :)

2015-06-27 @ 15:20:11
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: mamma mindy

Puss på dig gumman :=) Kan ja får fixa din blogg så den får nytt utsenede :) kram

2015-07-01 @ 10:00:05
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: mamma mindy

Puss på dig min fina vän :) Saknar dig.kram kram

2015-07-08 @ 10:04:33
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0