Sängläge typ..

Efter att ha haft riktigt svårt att gå med en jäkla smärta i ischias satte jag och min fina vän oss i bilen till hbg för tid hos physioterapeften. Hade en super trevlig biltur, tack fina A för du skjutsade mig. Dock kom vi inte mer än halvvägs utan fastnade i en bilkö i dryga timmen. Så det var bara att vända och åka hem då jag missade min appointment suck.
Istället bokade jag kiroprakter i Limhamn dan efter, sonen fick hänga på då fsk var stäng. Satt tyst och stilla hela tiden, så stolt över honom. Ingen lätt resa för mig med bussen dit, smärtan var nästan så att jag inte stod ut, men fram kom vi.
Där kiropraktern konstaterade att jag var fruktansvärt stel i ryggen och ischiasen var åt helvete. Hon kunde knappt knäcka till. Jag blev hemskickad med strikta instruktioner. Inte gå för mycket, inte sitta för mkt. Mest liggande. Absolut inte böja mig ner eller lyfta ett finger hemma bara ta det lungt. Suck. Mannen fick hämta oss
 
Idag var det tanken att jag skulle gå på familje event med walles event med min fina vän M. Som jag hade sett fram emot detta. Men insåg i morse att jag inte alls skulle kunna gå. Så jäkla typiskt =(
 
Istället kom min pappa på en liten snabbvisit och vi best oss för att ta en tripp till Ikea och käka lite mat, där sprang vi på Ms fina familj och sonens lycka var total. Äta lunch med bästa vännen.
Sen kom jag på den brillianta iden att passa på att handla försvaring och julstjärnor till fönsterna. meeen nej, det gick verkligen inte, fick andas mig igenom smärtan och slänga in handuken och åka hem. Fick med mig ng laddningsbara batteri iallfall. Tack gode gud att jag inte åkte iväg till eventet. Så nu blir det inga flera sådan där utflykter innan ryggen blir bra igen. Tid till vanlig ryggdoktor är bokad då jag vill få den röntgad, då det inte är bara nerven som bråkar.
 
Bara jag får komma till min physioterapeften så kommer nerven lösa sig. De är de enda av de jag har gått till som lyckats fixa till den. Den har troligtvis hamnat under en muskel knuta som sist.
 
haha oj lååångt inlägg, hoppas att ni orkat läsa igenom allt.
 
 Receptet hittade jag hos fina Ann-Sofie
Hunnit med att baka lite scones till frukost med, populära hos mannen iallfall och väldigt mättande.
 
Nu ska jag fortsätta mitt ryggläge här hemma.
 
Imorgon blir det söndagsmiddag hos mannens föräldrar, ska se om man vågar på sig en liiiten runda inom rusta och kolla lite julpynt...
 
Kram på er

Kommentarer
Postat av: yasmine mamma till dennis

fy så jobbigt hoppas du blir bra fort.
här är det hostiga förkylningstider. vi som aldrig drabbas ...nu är båda dåliga men men går ju över om några dagar säkert
kram på dig

2014-11-30 @ 15:03:14
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: yasmine mamma till dennis

skönt det alla fall. ja kalaset blev så lyckat.
min lill kille är pigg dagtid men hosta på natten vilket resulterar i att man själv inte får sova.
nu blir här en enkel middagkorv och macaroner
krya på du med och ha en mysig 1 advent
kraaaam

2014-11-30 @ 15:39:44
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Mamma Mindy

God eftermiddag snäckan...Så gott det såg ut att vara med hembakat..
Hoppas att allt är bra med dig nu och du kan gå normalt..ska du till Limhamn snart igen eller?
Kram kram

2014-12-03 @ 15:48:28
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: ♥ Sojka ♥

Fina vännen! Hur går det för dig!? Kram <3

2014-12-08 @ 13:13:16
URL: http://sojka.nu
Postat av: ♥ Sojka ♥

Stackars dig men skönt att det är på väg åt rätt spår! <3
Ja det var verkligen sjukt mysigt! Du måste åka dit någon gång. Kram!

2014-12-18 @ 10:28:18
URL: http://sojka.nu
Postat av: yasmine mamma till dennis

hoppas du blir bättre fort stackare.
Nu ska jag laga lunch hoppas bebban vill komma ut snart
kraaam

2015-01-01 @ 13:29:51
URL: http://www.yasminegill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0