Härlig dag

Idag blev det lite av en ofrivillig runda till Helsingborg. Den lile mannen och jag tog tåget upp i morse. Hamnade så klart på ett tåg som skulle till Göteborg men som bara hade ett vagnsätt = väääldigt mkt folk. H satt och spelade på min telefon och tittade på svt play heeela vägen. 
 
Sen mötte vi upp mina föräldrar då jag hade papper som jag behövde underteckna och saker de behövde ha. 
Vi avslutade med en hörlig lunch på Pålsjö Krog, en riktigt härlig dag. Tack än en gng för den underbar lunchen.
 
 
Innan maten fick vi en jättegod sallad och en bit bröd, mums. 
 
På väg till Hbg ringde pappan till en av den lille mannens kompisar från dagis och undrade om H ville komma dit och leka en stund. Då han tjatat sååå mkt på att få gå hem till denna kompisen blev han ju så klart överlycklig.
 
Jag har roat mig med att tvätta och röja här hemma. Sonen ska snart hämtas då han även blev inbjuden på kvällsmat hos vännen. Ska se om vi kan få in en lekdejt här hemma nästa vecka. 
 
Imorgon spenderar vi eftermiddagen med våra bästa vänner och på fredag blir det även en Ikea lunch med dem.
Sen har jag Campinghelgen att förbereda inför. Jag ska : Baka mellanmålsbars, baka ljusa bullar. Kanske blir det ng vetebullar med då min väns söta dotter frågade om jag kanske kunde baka det med, får se om jag hinner. Ska ju hinna packa allt med, tvättar det sista vi ska ha med oss nu iallafall. Phu, helt plötsligt blir jag lite stressad.
 
Dessutom har äntligen brossan och svägerskan kommit hem från bröllopsresa. Fin fina saker hade de med sig till sonen. Bilder kommer.
Och i nästa vecka har vi en lekdejt med en gammal barndomskompis till mig och hennes dotter som är nere på besök från Eskilstuna, ska bli såå skoj.
 
Kanske kan leva på detta härliga och glömma att jag glömde anmäla mig till släktträffen i Augusti, suck. Skickade mail till arrangörerna så håll tummarna att vi får komma trots att anmälningstiden är slut. Louise i ett nötskal.
 
Nu blir det middag för oss
 
XoXo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0