Tutankhamun och Emporia

Hoppas att ni alla har haft en häelig start på helgen
 
Här började vi helgen redan igår. En runda upp till Emporia stod på schemat, både mathandling plus kläder till sonen stod på listan. När vi ändå gick förbi Tutankhamun föreställningen bestämde vi oss för att gå in och kolla priser. När vi så att det skillde 30 kr på vardag och helg beslutade vi oss för att gå in. Mannen och jag älskar historia och jag är en rikitig succer för utställningar och museeum. Sonen gillar det med så det var ett lätt beslut. Dock hade vi bara varit där i 15 min när sonen däckade i vagnen. Rikitgt fint var det och jag är glad att vi hann gå dit innan det stängde. Superintressant =) men verkligen inget för småbarn så det var tur i oturen att han somnade.
Bilden har jag lånat härifrån
http://www.tutankhamun.nu/?gclid=CJmhnOT2l7UCFY92cAod_HUA4w
 
Böcker om utsällningen fick följa med, en för vuxna och en för barn. Köper alltid med mig sådan böcker när jag varit på sådana här utställningar eller speciella museeum.
 
 
Sendan blev det en vända inom emporia och uträtta ärendena innan vi var hemma igen. På kvällen var jag barnvakt åt en vän som skulle bort. Lika roligt som vanligt =)
 
Idag blev det promenad och pluggande. Mannen och jag kommer runda av kvällen med lite lyxmiddag och sedan mysa framför tvn =)
 
Hoppas er lördag och helg blir lika mysiga
xoxo

Kommentarer
Postat av: ♥ Sojkas framtid ♥

Jasså du är från Malmö med! :)

Tack och hoppas du haft en bra helg!

2013-02-03 @ 22:13:39
URL: http://www.sojka.se
Postat av: Mamma till William och Wilma

God förmiddag vännen.
Hoppas att det kommer gå bra på praktiken i dag & inte drar hem massa basiller från alla barnen.
Manen ska med gå på den utsällningen till helgen med hans pappa och fru..Har redan sätt allt i verkligheten så det intresserad mig inte att se på igen...Ha en fin start på veckan..Då börjar förkylningen inta här hemma igen..blää..Men inget på Wille så det är skolan för han i morgon som vanligen om inget skulle ske under dagens gång vill säga.kramkram

2013-02-04 @ 09:46:05
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Nina Bergquist

mm hosta går här med. ja hostar sen ja va sjuk till å från å freja med. nu är hon dock sjuk. å theo har väl hostat i tre veckor med. tydligen det som går mest av allt just nu,.

krya på er!

2013-02-05 @ 14:32:46
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0