Halsfluss x 2

Jag har inte haft ng lätta dagar de senaste 9 dagarna.
Fredag för en vecka sedan började jag få ont i halsen och sen på natten kom frossa och feber och jag hade jätteont i halsen. Var utslagen hela helgen. Ingen skola alls förra vecka. Tittade lite i mina böcker då jag hade en hemtenta som skulle vara inne nu i fredags. 
På torsdagen åker jag hem till mina föräldrar för att få chans att göra min tenta i lugn och ro.
Sen på torsdagen ringer dagis och säger att H har svullnat i ansiktet och är alldeldes röd flammig. Då jag sitter med hemtentan i Helsingborg får mannen ryka ut och hämta hem honom och på 1177s förslag åkte till sjukhuset.
Halsfluss och med det hade hans exem reagerat så han är knottrig över allt stackare.
 
Mannen hade super mkt på jobb i fredag och redan flera som var hemma och vabbade eller var sjuka.
Slutade med att han fick komma hem med sonen till mina föräldrar, hade suttit till 00.20 med tentan kvällen innan och den skulle gås igenom och källhänvisningar skulle göras, samtidigt försökte jag underhålla den lille killen, som när han är sjuk blir extremt mammig. Som tur var kunde min pappa avlasta mig lite grann. 
Nästan precis innan jag blir klar med tentan kommer sonen och kryper in under skrivbordet och stänger av strömmer. Ja men tack älskling, som tur är sparar jag kontinuerligt så inget gick förlorat. 
Tentan skickades in och allt var frid och fröjd, men då börjar jag känna mig dålig igen. Ringer vårdcentralen som inte har ng tider, du får kolla med den helgöppna vårdcentralen imorgon. Jahopp, får lite själv medikerings tips dock. Idag fick jag snabbt en tid. Undrar hur det kan skilja så mkt på priserna på vårdcentralerna, mkt billigare än i Malmö. Läkaren behövde inte ens använda ficklampa och trägrejen för att kolla halsen, hon kunde direkt se att det var halsfluss, 2 priv senare var det konstatera. Mina halsmandlar är jättesvullna och ömma.
 
Så jag fick halsfluss i fredags, blev frisk i veckan, smittar sonen som sedan smittar ner mig igen.
Hemma igen i Malmö med pencilin och hoppas på att halsflussen inte kommer tillbaka en 3:e gng på mig.
 
Nu är det sängen som gäller. Ingen inflyttningsfest som jag hade sett så mkt fram emot. 
 
Suck. 
 
'
Bjuder på en favorit i repris

Kommentarer
Postat av: Nina Bergquist

usch va jobbigt, krya på dig!

2012-10-14 @ 18:45:30
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Nina Bergquist

Mässan var toppen. hade nog velat att gå där några timmar till. det hade varit skönt. men 4½ timme med ungarna räckte. å så nu känner ja mig inte allt för frisk heller, så det var nog lika bra..

2012-10-14 @ 18:46:23
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

God middag..Oj oj vilken dag du hade förre veckan..hihi..nä men skämt och sido så hade du tur att du hade sparata allt skol arbete..ha en fin tisdag..kram kram

2012-10-16 @ 11:55:49
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0