Uppe med Tuppen

God morgon där ute.
Nu har vi tydligen en ny vakentid här hemma 05.30 istället för 0600. Måste ju säga att jag föredrar det senare.
Då la han sig ändå inte förrän runt 20 då vi var lediga idag. Och vi avslutade med lite välling.
Malmö ser ut att bjuda på sol idag iallfall och uppemot 16 grader. Undrar om den väderleks rapporten stämmer. Kunde även regna lite lätt såg jag.
Dagens planer är väl inga än så länge. Kanske min bästa vän kommer över med sin son på fika efter att han varit på förskolan, inget som är bestämt till 100 dock.
En runda ut efter lunchen och vilan blir det iallafall så H kan leka av sig.
Om några helger är tanken att vi ska upp till vänner till familjen och plocka svamp, umgås och ha det mysigt. Behöver bara:
  1. Hitta kattvakt
  2. Bli av med mitt jobb pass
Får se hur det blir helt enkelt.
Nu ska jag försöka klä den lille mannen.
Avslutar med en bild från i sommras. Hade inte haft ng emot en runda till i år. Vem vet, kanske jag och hugo följer med mormor och morfar ng vecka senare i år.
Ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

God eftermiddag snäckan,,Så härligt det er ut med badning i poolen..Blev inget dop i havet eller i någon pool i år...Får hoppas på nästa år om inte så får man åka och simma någon dag så man blir av med de extra kg man har lagt på sig..de ska bort lika snabbt..

Hoppas att du får en mysig eftermiddag med din prins..Kram kram

2011-08-31 @ 13:36:44
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Nä det blev inget bad i år men får hoppas till vintern när allt är läkt som det ska..



Så gott med muffins..ska baka till helgen och frysa in så man har när lillen är hos oss så man bara behvöer ta fram ur frysen när man vet att de kommer gäster..



Vi ska köpa hem en cross training eller vad det heter för börjar träna sen till hösten så man kommer i gång både jag och t så det är skönt och längtar smått när man kan börja igen o kam böja sig som vanligen och kasta sig på golvet vid lek med min prins..hihihi...



Har haft sån tur denna gång med att bara lagt på mig 12 kg och säkert några få till den sista tiden men det visar sig..försöker inte att äta det onödliga för det lägga bara sig...

lade bara på mig 13 med wille så hoppas på samma.

Nu ska jag snart göra vid mig coh gå ner & hemta hem min prins...har tok saknat honom ska bli så mysigt att krama om honom o mysa en massa denna eftermiddag...

tröjan är från kappahl..finns hur mycket fint som helst med det märket som ja kommer köpa till wille nu i höst..finns inte så många kvar i alla st gasnak utgallrat eller hur det stavas..kram kram

2011-08-31 @ 13:47:00
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Tackar för den fina kalas påsen Wille fick...Lördags godis där :)

Det hade gått bra med förskolan i dag med..Lita ledsen blev han men efter tröst så var det över..Ha nu en skön eftermiddag.kram kram

2011-08-31 @ 14:34:37
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Hoppas att ni får en mysig kväll.Nästa vecka kommer min prins vara på dagis tis och tors sen nästa vecka de andra dagarna..Kan se ang måndag om du har tid för en fika och lek då :=) Ha en mysig kväll.kram kram

2011-08-31 @ 17:34:07
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

God förmiddag vännen min.

Hoppas att allt är bra med er denna torsdag.Skönt väder vi har denna dag,,,skönt så länge solen lyser,

perfekt att bo så nära förskolan som man gör för oftast ser jag när de är ute och promenerar och leker på lekplatsen utanför där vi bor..Såg nyss min prins ute med sina kompisar på promenad och se att han trivs värmer så gott i mitt hjärta att se :)

Det hade gått jätte bra i går med ´,blev lita ledsen då och då men efter lita tröst så lugnade han ner sig och han är lätt tröstad så det är skönt.Han känner sån trygghet med L så det är skönt att veta att hon tar handom honom jätte bra.I går när hon skulle prata med sin chef så fick hon inte gå utan min prins för han blev ledsen så han fick följa med..hihihi...

Ska bli intressant att höra sen när man hemtar hem hon hur det har gått med soppan i dag..misstänker att han lär vara smutsig mer än vanligt..hihihi..de ska lära sig att äta det..grönsaks soppa lär nog bara äta grönsakerna om ja känner min son rätt...

I morgon är det spagetti och köttfärsås..kommer gillas mycket hoppas jag på.

Det var inte skoj att inte muffisen blev goda..var det kalddkaks muffisen eller..vad gjorde det du misslykades?

Ha en fin dag..kram kram

2011-09-01 @ 10:42:51
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Vi bokar in måndag för fika och lek för de små..Ska vi säga strax efter 14 så vi följer förskole tiderna,,känns bäst för mig så vi har samma rutiner varje dag fast man inte är på skolan..Funkar bäst så..Ska vi vara här eller hemma hos er?

Vad för skoj ska ni göra till helgen? kram

2011-09-01 @ 10:45:38
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

God eftermiddag vännen min..Då bokar vi måndagen hemma hos er,,först lita lek sen lita fika hemma hos er,,ska bli skoj..Inget skoj att jobba helgen för dig...Hade gått bra i dag med..lita ledsen då och då men lita tröst så släppte allt..Han hade inte ätit så mycket av soppan...hon tag mycket av grönsakerna men var inte så intresserad att äta men macka med smör det var gott..man märker hur hungrig han var när vi åt mellanmål..Så torsdagar får man har mat stå här hemma tills han kommer hem,,,så han inte är för hungrig...Helgen blir massa mys och köpa overall och skor till prinsen min sen åka o mata fåglarna sen får vi se vad det mer som sker för skoj..

Ska bara dricka upp kaffet sen ska vi ut på promenad...ska bli skön..Ha en skön eftermiddag.kram kram

2011-09-01 @ 14:48:25
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Nina

mysigt det såg ut i poolen. hur skönt som helst :D

2011-09-02 @ 12:16:46
URL: http://deliciously.se
Postat av: Nina

freja är bättre, alltid någe. theo är halv dålig, men det är nog inte freja som smittat honom iaf. han har bara en lr två blåsor i munnen, sen inge mer.. så han är inte sjuk på annat sätt. se hur det blir..



hur mår ni?

2011-09-02 @ 12:17:34
URL: http://deliciously.se
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

God eftermiddag snäckan..Hoppas att du har en bra förmiddag och eftermiddag på jobbet..Det var svårt att komma till ro med vilan men lita sömn fick man allt så det är skönt.--Saknar min prins jätte mycket men inte jätte lång tid kvar..Träffade inte din son i morse men kanske göra det senare när jag ska hämta hem min prins om en timma ca..

Hoppas att du får en fin fredag efter jobbet.krma kram

2011-09-02 @ 12:41:18
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Alltid extra skoj att springa på er på ica för det blir lita rolgiare att handla då..hihihi..kram

2011-09-02 @ 13:24:02
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Härlig bild, man riktigt längtar till nästa sommar redan, hehe...



svar ja och dessa dagisbaciller var riktigt, riktigt elaka dessutom! jäklar vad dåliga vi har varit tills vi började dricka hemmagjort ingefärste.

2011-09-02 @ 23:17:45
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

God eftermiddag..Hoppas att sista timmarna kommer gå snabbt på jobbet för dig..ska bli skoj att träffas 1800 här hemma.kram kram

2011-09-03 @ 13:07:34
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0