Giftcentralen och nytt soffbord

Hugo invigde morgonen med att äta snus. Som pappa hade glömt framme för nära kanten på soffbordet så den lille skrutten nådde det. Mamma hade helt missat snuset. Och i tron om ett barnsäkrat vardagsrum sprang iväg för att kissa.
Fick ut det mesta, mkt kan han inte ha svalt. Så först ringde man till sjukvårdsupplysningen, där sa de till mig att ringa 112 och bli kopplad till giftcentralen.
Men så länge han inte hade svalt en halv tsk skulle det tydligen inte vara ng fara. tror inte ens han fick i sig så mkt.
Under samtalets gng spydde han dessutom upp lite. Och sen ytterligare lite till efter jag lagt på. Sen blev han lite kallsvettig med där ett tag. Men nu är allt bra igen. Men fy vad obehagligt det var, stod och grävde i munnen och ner i halsen och drog upp snus isch.

I söndags blev det en lugn dag på jobb så man fick gå hem tidigare och hann till och med hem till svärosarna och käka middag.
På lunchen var jag äntligen och beställde vårt nya soffbord som vi samlat ihop pengar till under en tid.
Redan den 12 maj var det leverans och för en x- summa kommer den ända hem till dörren.
bild lånat från bolia.com

Den här skönheten blev det.

Nu ska jag ner på golvet och klä på skrutt sina kläder och sedan blir det lek och mys på lekmattan

Ikväll bär det av till jobbet igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0