Läkarkontroll på BVC och Skidsemester

Det blev en tidig morgon för mig och skrutt idag. Vid 7.15 var vi uppe.
Kontrollen gick snabbt som vanligt och skrutten hade växt på längden, gått upp i vikt (över ett halvt kg) och huvudmåttet hade ökat. Läkaren kollade ögon, hals, höftlederna och lyssnade på lungorna. Allt var bara bra, de tyckte att han såg väldigt klok ut vår lille skrutt. Blev väldigt stolt. Hon la honom på mage och kollade nackmusklerna, och höll sina händer mot hans fötter, då försökte han åla sig framåt, såå söt. Läkaren tyckte att han var stark i nacken och kroppen. Såååå stolt man blir =)
Nu blir det bara besök 1 gng i månaden, då han utvecklas som han ska. Nästa gng vi ska dit är 2 dagar innan min födelsedag och då är det även dax för första vaccinationen med. Ska bli intressant att se hur han reagerar på att få spruta. På sjukhset reagerade han inte när han fick spruta eller de tog blod från honom, men han var ju så liten då. När de tog blod ammande han dessutom så det kanske var därför han bara ryckte till lite när de tog blodet. Vi får se.

Annars blev det lite röjt igår inte mkt, men jag orkade verkligen inte.
Jag han med att baka min kära väns underbar muffins, http://blondis81.blogg.se. mums så gott.
J och jag pratade även igenom mamma och pappas förslag att vi vecka 1 skulle iväg till sälen och åka skidor i en vecka.
Jag hade redan varit inne och kollat upp alla priser och det skulle inte bli dyrt. Såå sälen here we come. Nu gäller det bara att ringa och boka kattpensionat till pälsklingarna. Brukar bli rätt fullt just över högttider så jag ska slänga mig på luren redan idag.

Hoppas att ni får en bra onsdag


Kommentarer
Postat av: Mindy

God eftermiddag söta..

Så underbart att läsa att allt har gått bra hos läkaren med honom,,:) Underbart att höra att min kära väns bebis mår bra & växer som det ska..det kommer gå jätte bra när han ska ta sin första spruta.

Ja här kunde man mått bättre..T smittade mig med sin förkylning så det är inget skoj..skönt att man har en sjukling hemma med så vi kan hjälpa varandra med maten..mna är så trött i kroppen så det är helt sjukt..,men det känns som det börjar bli på bättrings väg..finns inget jobbigare när man känner retningar i halsen & man försöker inte hosta men lättar sakt än gjort...hihihi...snytter mig som aldrig för..men får hoppas att man snart är frisik igen..Hade varit så skoj att gå på Ikeas invigning i dag men jag orkar inte & måste bli frisk innan jag går ute igen..ska ta en runda ner till ica sen så det är det ända man kommer orkar.

Så skoj med en skid resa inbokat...skoj att du gillar mina muffins..är det kladdkaks muffinsens eller? Ha en skön dag.kram kram krma

2009-10-21 @ 12:25:26
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0