Ölbryggeri

Vår lägenhet förvandlades igår för ng timmar till ett ölbryggeri. Sambons lillebror önskade sig hemmabrygd öl i studentpresent så de var upptagna i köket hos oss största delen av eftermiddagen.
Ölet står nu för jäsning nere i källaren. Var lite rädd att det skulle stinka ner hela lägenheten, men hade tur det luktade bara minimalt i köket och luften försvann snabbt.

Jag själv som från ng stans hittat en massa energi, misstänker järntabletterna då jag har för lågt blod värde.
Så jag gick och röjde och plockade undan överallt så det ser beboligt ut nu =)
Även tvätt tid för de sista kläderna i garderoben blev bokad. Skall bli så skönt att bli av med alla svarta sopsäckar på balkongen så att man kan använda den igen till annat än det föråd den extra knäcker som nu.

i söndags ringde min kära vän och berättade att de hade 500 kr rabatt på bakåtvända bilstolar på babyland. Orkade inte vänta till sambon blev klar med det programet han kollade på, så jag gick ut i regnet och tog bussen bort.
Fick tag på precis den stolen jag ville ha och sedan ingick myggnät och sommaröverdrag med. Regnskydd köpte jag till.
insattsen till bilen får vi ta en annan dag.



Lyckades igår att få tag på mammas morbror efter ett antal försök, visar sig att jag hade använt fel nummer.
Sängen skall iallafall hämtas på lördag =). Sen bär det av till Helsingborg efter det och spendera dagen med golfspel och umgås med familjen och mammas farbror och hans fru. Ser verkligen fram emot det.

Efter jobbet blir det veckohandling och sedan hem för att ta en runda till Ikea.

Idag ser det iallfall ut att bli fint väder igen efter kvällens åsk och regnskur.

Ha en bra onsdag

Kommentarer
Postat av: Nina

ja än så länge är det ganska så mörkt här. men ja läste att vid 10 snåret skulle det vända. så man kan ju hoppas. blåser gör det iaf..



theo var jätte livlig i magen han men. tycker han sparkar lika mkt nu då han kommit ut s =)



nu ska vi sätta fart här :D

2009-05-27 @ 09:34:32
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll gumman..Allt bra med dig denna onsdag.Här är man lita trött.men skönt att vara hemma nu..Han komma hem förs det började regna ordentligt & blåste så himla mycket...kom nästan lita hagel med...inget skoj..men nu är det stålande sol igen...Ha en skön kväll.kram

2009-05-27 @ 16:42:42
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Vilken färg blev det på baby sittern? kram

2009-05-27 @ 16:43:07
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0