Äntligen Fredag

Var helt slut efter studenten i torsdag så jag orkade inget igår, hem och däckade typ. Framåt kvällen vaknade jag dock och hade jätteont i ljumsken och kunde verkligen inte sova, varken tablett eller värme funkade så jag fick upp och vandra istället. Tog lång tid innan jag lyckades somna om igen.

Sambons bror var där och de fixade och tappade med ölen.

Tiden flyger verkligen förbi, idag är det 31 fullgng veckor. Bara 9 veckort kvar.
Den är nu 42 cm lång och väger runt 1,6 kg.
Nu får även lungorna förmågan att fungera.

I helgen skall vi börja göra vårt nya sovrum klart är det tänkt. Mellan tvättmaskinerna. På Lördag kväll kommer föräldrarna över på middag i sällskap med min maggördel som jag glömde och den färgen vi skall ha i sovrummet. ( får rabatt på colorama i Hbg så de kan lika bra köp med sig därifrån) Skall bli sååå skönt att få allt fixa och klart. Sen är det lillemans rum vi skall börja med.


Studenten vi var på i torsdags var trevlig och min mage var ett hett samtalsämne. Det var god mat och trevliga människor.


Hoppas att alla får en bra fredag.
Kramar från ett regningt Malmö


Kommentarer
Postat av: Annika Thorsson

Hej!!! Hur länkar man? Kramis

2009-06-05 @ 10:41:02
URL: http://annikathorsson.blogg.se/
Postat av: Nina

nej det va låååångt. å så gånger två tillfällen. så 6 timmar. fy fan.



amningen hos oss va väl på 1½ timme tror ja. men det gick fort. å så va det inga repetitioner alls.



ja eller hur. håller helt å hållet med. man kände ju sig som ett litet ufo. speciellt då mannen efter 10 dar skulle börja jobba. då va man helt själv. å man kände sig lite ensam å orolig. å så va ja inte stabil iaf. å ja kände. gud är det bara ja som är såhär`? men tydligen är det jätte vanligt att det är så. något som ja inte visste..



sen finns det depressioner, rehabilitering etc etc..



ja sprack ju en massa massa massa. inte så vanligt. ja har ju hört att man kan spricka. men hela min ringmuskel gick av? något som ja inte hört om förut. å ja är inte helt återställd än. kan ta upp till två år. å alla knipövningar man ska göra å så.. d et är mkt..



ja frågade nån varför man inte sagt någe. är det för att folk inte vill vara gravida längre då lr? för det tvivlar ja starkt på. skulle ja uppleva allt igen så skulle ja inte tveka. allt är värt det. även så om ja hade fått kapa av benen så hade det varit värt det (alltså det händer ju inte men ja tog i bara i exemplet)..



men man ska ju vara fokuserad på förlossningen. å så får man ju ta allt annat sen. men just att de inte informerar om något. är ju just det. de kan ju säga en liten kort trudilutt om det. å sen är det bra. men då vet man. å så kan man fortsätta koncentrera sig på förlossningen..



tack. ja hoppas du får en super fin helg du med. trots det hemska vädret! krams

2009-06-05 @ 11:14:09
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Mindy

God middag gumman..Synd att man var så trött i går för att träffas..Får ta igen det snart..bättre på helgerna för då orkar jag mera..:) När ska du gå på semester? Ha en skön lördag på er alla tre :)= kram kram

2009-06-06 @ 11:41:06
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

God eftermiddag..Allt bra med oss..Tråkigt väder bara..skoj att ni håller på att fixa & dona i hemmet...Vad för färg blir det i ert sovrum då..Hur ska ni göra med barnrummet? Får träffas på en lördag eller söndag för jag orkar inte efter man har jobbat..Du vet om att du måste ta ut dina 25 dagar innan detta år är slut..så det är bara att plocka ut det nu innan...hade jag gjort..Varför jobba in i det sista...Men man är olika..ska gå i oktober månad..så skönt..Ha en skön dag.kram kram

2009-06-07 @ 16:10:33
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman..Skoj att det börjar bli klart hemma hos er..ska bli skoj att se längre fram..Till helgen blir svårt för jag ska ut & äta med jobbet på lördag..så det blir inte tid för det..Är du helt säker att du kan ta ut semester när lillen är till världen..har svårt att tänka mig det..Den dagen som lillen kommer till världen räknas mamma ledigheten..kolla upp det för din egen skull..Hur ska du ta ut din mamma tid....HA en skön måndag.kram

2009-06-08 @ 10:01:38
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Jag har ingen fogglossning det är ligment samandragning som töjer sig med barnets utveckling..kram kram

2009-06-08 @ 10:02:39
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0