Onsdag

Idag är det min lediga dag. Härligt.
Tog bussen ner till infoteket och pratade med dem. Tyvärr ser det mörkt ut att bli flyvärdinna =( men men tiderna kan ändras.
När jag kom hem lagadejag mat, stekt kyckling, fullkornsris och sallad. Mums.
Pratade med mammas vännina sen och tyvärr hade hon mer dåliga nyheter. Det hade anställningsstopp för sas och de hade haft poblem en längre tid. Inte så bra arbetstider, och när man får barn och jobbar i danmark får man bara 6 månader  föräldrarledighet. Och inte lika bra ledighets tid när barnen växer upp som man fick förr.
Alltså går mina tankar tillbaka till om man skulle ta och bli sjuksköterska istället. vet inte, men det känns rätt det också på ng sätt. Plugga skall jag dock inte börja med än. Sambon skall förmoligen utbilda sig till elektriker, då skall han plugga i över 1 år. Så jag får vänta tills hans är klar. Kan ju inte plugga båda, då har vi inte råd. Att klara hyra, lån, mm.
Så jag väntar lite till med pluggandet.
Ska kolla lite på Harry Potter nu, den första, den första filmen, de vises sten, har inte sett den på ett tag.
Gillar ni Potter?
Nä nu skall jag återgå till film tittande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

God kväll snäckan..Allt är bra med mig..skönt att vara hemma från jobbet nu..bara slappa denna kväll...Vi får ta en ficka nu efter löningen...så vi kan planera lita till Halloween :) Skönt för dig som är ledig hela denna onsdag...Vad för skoj har du mera gjort denna dag? NU ska jag hoppa in i duchen sen ska det göras middag...ska göra min hemma gjord köttfärsås o pasta till det..mums så gott..kram på dig

2008-10-15 @ 16:44:04
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

God kväll snäckan...Det blev som man tänkte sig ang nyår..Det blir vi o vi kommer få en jätte trevlig nyår tillsammans :) Vi får tänka ut en trevlig meny som vi ska ha :) Vet redan efterätten...:) får ha massa excitiska frukter...:) kram

2008-10-15 @ 19:15:42
Postat av: Lovisa

6 månader för både mamman och pappan att dela på? det låter ju på tok för lite!! är du säker på att det stämmer?

2008-10-16 @ 05:57:01
Postat av: till lovisa

Hej

Ja hon jag pratade med har jobbat i danmnark och känner mng danskar så jag vet att hon har koll. vet inte om det gäller för båda eller bara 1 förälder om jag skall vara ärlig.

2008-10-16 @ 08:06:02
Postat av: Anonym

God kväll snäckan..Allt bra med dig? Här är det bra..väntar att Tomas ska sluta 1800 så man kan börja med maten..blir bara shoritzo korvar i bröd..mums så gott..sen daim glass...Min mamma hade köpt hem massa glass från Wilys som var hur god som helst till bra pris för mycket..så jag ska åka & handla där en dag..måste fylla frysen med godsaker :) kram kram

2008-10-16 @ 17:50:02
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0